Dat ze hun voorbereiding zijn begonnen tegen Monaco, snappen we nog enigszins met de broederlijke band tussen de twee clubs. Maar ook voor de tweede oefenpartij van deze voorbereiding wist Cercle een stevige tegenstander te treffen. De vereniging trekt namelijk naar Eindhoven voor een duel tegen vice-kampioen PSV. Matchday 2.
Een overzicht:Beginnen doen we met een wedstrijd die binnen enkele weken opnieuw op het programma staat (zij het omgekeerd) want KV Mechelen trekt naar Antwerên voor een oefenduel tegen The Great Old achter gesloten deuren. Eind juli ontvangt KVM Antwerp op de eerste speeldag van de competitie. — KV Mechelen (@kvmechelen) July 2, 2022Er staat nog een duel tussen twee eersteklassers op het programma want om 18 kijkt Oud-Heverlee Leuven de Zebra's uit Charleroi in de ogen voor een oefenduel. — Royal Charleroi Sporting Club (@SportCharleroi) July 2, 2022Cercle Brugge oefent enkel tegen taaie opponenten.
BIRON VERTREKT NAAR RWDM • KV Oostende
Tick Tock Matchday O'clock: eersteklassers oefenen massaal zaterdagDat de voorbereiding op volle toeren draait, hoeven we u niet te vertellen. Zaterdag 2 juli is blijkbaar een zeer interessante dag om een oefenduel te spelen. Dat lijkt toch zo als we naar de sociale mediakanalen van onze eersteklassers kijken. Bijna allemaal pakken ze vandaag uit met 'matchday' om hun amicale partij aan te kondigen.
W-Beveren Club NXT kijken live stream - T Capital
— K. Beerschot V. A. (@kbeerschotva) July 2, 2022Verder trekt Union naar het veld van Deinze voor hun tweede wedstrijd deze voorbereiding. Bij Deinze zijn ze enkele jaren geleden hyperambitieus tot 1B toegetreden en die ambitie is nog niet gestopt. — Royale Union Saint-Gilloise (@UnionStGilloise) July 2, 2022En RWDM komt op bezoek in Luik bij Standard. Niet zo lang geleden speelde RWDM enkele kilometers verderop nog een duel voor promotie tegen Seraing maar ze slaagden er niet in om het blok van Seraing te ontwrichten.
Hij speelt goed en RWDM doet het uitstekend. We zullen op onze hoede moeten zijn. ”Terugkeer naar Kortrijk? Challouk ligt nog tot 2026 vast bij de Veekaa. Zijn moederclub doet het, in tegenstelling tot zijn huidige club, een pak slechter. “KV Kortrijk zal wel uit die diepe put komen, daar ben ik zeker van. Als ik tijd heb, kijk ik naar iedere wedstrijd van hen. Momenteel doen we het goed met RWDM en daar ben ik blij om. Of ik volgend jaar terugkeer naar Kortrijk? Dat kan ik je nu nog niet zeggen. Ik zou er zeker vechten om een plekje in het basiselftal. Mijn focus ligt nu op RWDM en op de promotie naar eerste klasse. Hopelijk zakt Kortrijk niet, want dan zal de keuze voor mij nog wat moeilijker worden.
We willen gewoon zelf een mooi bekerverhaal neerschrijven. En als ik dan zou scoren, dan weet ik niet of ik zal juichen. ”Het avontuur van Challouk bij KV Kortrijk was van korte duur. In twee maanden tijd kwam de middenvelder amper twee keer in actie voor de Kerels. Bovendien pakte hij op het veld van Club Brugge ook nog eens rood. “Ik heb de hele voorbereiding afgewerkt bij Kortrijk. Toen de competitie begon, kreeg ik nooit mijn kans.
Volg #PSVCER vanmiddag 𝐋𝐈𝐕𝐄 via https://t. co/1RPiVnBecd. 🟢⚫️ pic. twitter. com/5jkDix9mx8— Cercle Brugge (@cercleofficial) July 2, 2022De Belgische ploegen zoeken het niet te ver voor hun oefenduels, zo treffen drie eersteklassers een club uit 1B. De wedstrijd die het meeste in het oog springt is Club Bruge-Beerschot. De bezoekers hebben zich afgelopen zomer stevig versterkt en willen laten zien dat er heel wat kwaliteit is bijgekomen.
“Het wordt een speciale wedstrijd”, zegt de 27-jarige aanvaller. Ik weet nog niet of ik ga juichen, mocht ik scoren. ”Elian CoussementGisteren om 16:59Het rommelde zondagavond even bij de Veekaa. De zespuntenmatch op Oostende werd verloren en de supporters lieten fel van zich horen. Nu kunnen de mannen van Adnan Custovic even de focus verleggen op een duel tegen ex-ploeggenoot Challouk. “De kans dat we tegen Kortrijk zouden uitkomen, was zeer klein”, vertelt de huurling. “Het wordt een speciale wedstrijd voor mezelf, maar ik wil die wel absoluut winnen. Ik ben nu een speler van RWDM en concentreer me volledig op deze club.
Voorbeschouwing RWDM - Kortrijk 10-11-2022 Croky Cup
Dat vond ik wel jammer, want ik verdiende die volgens mij wel. De keuze om uitgeleend te worden aan RWDM was zeker geen keuze tegen KV Kortrijk of tegen Karim Belhocine. Ik wou me gewoon opnieuw belangrijk voelen voor een ploeg en RWDM leek me de perfectie optie. De club straalt ambitie uit en beloofde mee te spelen voor de titel. ”Maatje VandenbergheMarko Ilic (24) is er morgen niet bij en dus zal Tom Vandenberghe (30) voor het eerst tussen de palen staan.
LIVE: Volg de oefenpartij tussen RWDM en STVVOok STVV werkt woensdag nog een oefenpartij af en neemt het op tegen RWDM uit Eerste Klasse B. Die wedstrijd kan u hier ook LIVE bekijken. Bij STVV blijft het zoeken naar genoeg spelers om op het wedstrijdblad te krijgen. Bernd Hollerbach koos voor een elf met onder andere Ilombe Mboyo en Christian Brüls. Op de bank zitten er echter amper vijf spelers. 𝙏𝙐𝙉𝙀 𝙄𝙉 | Deze Kanaries starten zo dadelijk aan de wedstrijd tegen RWDM 47 - Officiel! Volg de wedstrijd via onze livestream! 🟡🔵Allemòòl Bedieën pic.
RWD Molenbeek live uitslagen, wedstrijdschema en resultaten